Як нещодавно повідомляло багато інформаційних агенств, МЗС представили нову стратегію позиціонування України за кордоном. Символами бренду "Україна" тепер будуть дівчинка Гарнюня і хлопчик Спритко. Звичайно хотілось би почитати грунтовний аналіз іміджмейкерів та дизайнерів з приводу стратегії в цілому та символів зокрема. Але вже сьогодні зрозуміло, що вони "зацепили" українське суспільство. Редакція сайту "Жіночий консорціум України" вважає, що символіка "є яскравим прикладом гендерних стереотипів - дівчинка названа за ознакою зовнішності, а хлопчик - за ознакою дії. Крім того, можна посперечатися про "вдалість" символів. Діти з великими очима, у першу чергу, символ беззахисності і безпорадності."
Цікавим є коментар російського дизайнера Артема Лєбєдєва. Щоправда присутня ненормативна лексика, ну але дозволю процитувати:
"Главный пиздец тут в том, как нарисованы глаза.
Все дело в расположении радужной оболочки на глазном яблоке. У нормального здорового человека радужка прикрывается верхним веком до верха зрачка, а от низа радужки до нижнего века видна белковая оболочка.
Наши персонажики — Ебанько и Пиздунька — имеют явные симптомы умственной отсталости. У них нижнее веко прикрывает радужку, а сверху видна склера.
Любой желающий приглашается посмотреть в зеркало, приподняв голову и расширив глаза (чтобы задрались верхние веки) — в отражении появится даун.
Промолчим про заглавные буквы и уебанский шрифт. Не будем обсуждать дешевый фотошопный эффект движения. Оставим за рамками критики национальные узоры, которые нахуй не вонзились в буквах «INE».
Какое движение мы тут видим? Налево — это назад. То есть, мало того, что нарисованы имбецилы, так еще и рекламируется регресс".
Щодо реакції Лєбєдєва на логотип, цікаво висловився читач сайту Корреспондент Maksym Mazi який в коментарях написав, що "Проблема у тому чому ми дізнаємся про такі речі від сусідів. Це означає, що в Україні немає сильного дизайнерського лобі (чи може навіть мистецького), яке б відслідковувало такі моменти."
Україна виділить на реалізацію Стратегії, згідно до розпорядження Кабміну, в 2010 і 2011 рр. по 8 млн. грн. З них 400 тис.грн піде на оновлення сайту МЗС[джерело].
Я опитав декількох своїх знайомих, які займаються Веб розробкою та дизайном сайтів. Так ось, створення дизайну з врахуванням нових течій в Вебі та юзабіліті для користувачів, підготовка унікальної CMS щоб її не похакали в перший же день приблизно коштує 200 тис грн. Звичайно, що це не детальний аналіз і ніхто кошторис не складав, але уявіть собі яким має бути новий сайт за 400 тис грн.
Тепер коментар щодо уривку передачі на каналі ТВІ. Цікава реакція представника CFC Consulting Олексія Сивака (дивіться відео з 17 хвилини), який по-перше не захотів називати ім'я та прізвище розробника цієї картинки,а по-друге говорить, що в цієї компанії в офісі є книги про брендінг країн світу і ці книги його не вражають і водночас говорить про те, що було мало часу на реалізацію даного проекту. Всього лиш місяць і декілька днів. Схоже на те, що представник визнає, що бренд не вдалий і таким чином намагається виправдатись перед суспільством.
У висновку скажу, що цікаво буде оцінити по закінченні цю політику використовуючи метод аналізу "вигід і витрат". Думаю має бути досить цікаво ;)
Непогано як для старту! Рома, не повіриш, я теж колись пробував щось таке. Духу нестачило чи волі. Але бажаю Тобі снаги і успіху.
ВідповістиВидалитиДякую ) В мене просто робота напряму з такими речами пов'язана. Тому хоч не хоч, а писати треба і коментувати теж ))
ВідповістиВидалити